Yoga voor de schouders

Hebben jullie ook stijve schouders van het thuiswerken? Losmaakoefeningen zijn dan fijn om niet alleen de schouders los te maken, maar ook de rest van je lichaam. Een paar eenvoudige oefeningen die iedereen kan doen zijn de volgende:

  1. Ga staan in een makkelijke stand en zwaai je armen van links naar rechts. Armen zijn ontspannen en je ademt door. Doe de oefening enkele minuten. Dit ontspant de rug.
  2. Zet je handen op je schouders en draai rondje met je ellebogen Draai daarna naar de andere kant. Dit maakt de schouders los.
  3. Stamp je voeten in de vloer. Doe dit enkele minuten. Deze oefening zorgt dat je aardt.

Yogales week van 26 oktober 2020 

Les 5

  1. Meditatie; dankbaarheid
  2. Losmaken en warm maken van het lichaam; aandacht voor het openen van het hart
  3. Zijwaartse beenheffing en daarna uttanasana
  4. Krijgers
  5. Vinyasa tarasana arda utktasana; ga staan met armen in koehouding; adem uit en buig door de benen (ga zitten) en adem in kom omhoog op de tenen. 
  6. Vinyasa virabhadrasana en utthita trikonasana: ga staan in de eerste krijger Adem in armen wijd zijwaarts. Adem uit en kom naar de driehoekshouding.
  7. Vakrasana; wijdbeens zitten; vooroverbuigen
  8. Vlinderen en vooroverbuiging
  9. Variant bharadvajasana: ga zitten met rechterbeen gebogen naar achteren; linkerbeen gebogen aan de voorzijde. Adem in en til bekken op en strek wervelkolom; adem uit en breng linkerschouder naar achter en draai hoofd naar rechts.
  10. Krokodil
  11. Savasana