Ik ben in balans

Vind je het moeilijk om te blijven staan in een balanshouding? Val je vaak om? Hoe zorg je dat je blijft staan in balans?

Het is eigenlijk heel simpel: geloof dat je in balans bent en niet om zult vallen. Dus zeg tegen je zelf ‘ik ben in balans’.

Wat ook helpt zijn de volgende tips: beoefen de balanshoudingen in de ochtend, kijk naar een punt voor je op de grond en doe het regelmatig.

balanshoudingen

Les 11 mei 2016

1. Zitten en adem voelen en adem vasthouden in de buik Ademoefening/bandha’s 10
2.

Lage Lunge handen naast het lichaam

Strek je been en buig voorover (vooroverbuiging met 1 been)

Virabdrasana 1

Hoge lunge met twist

Krijger2

Strek de armen omhoog; krijger 2 met lift

Omgekeerde krijger

Parsvottanasana

Virabdrasana 3 met hand op de vloer (of blok/stoel)

En pak je voet: Danser

Garudasana

Boom

  20
3 nger Zittende houding 30
4 Janu sirsasana vooroverbuiging 35
5 Matsyendrasana (alternatief: torsie vanuit kleermakershouding met hand op muur ipv vingers op de grond) torsie 40
6 Kat Losmaakoefening voor de rug 45
7 Hond Omgekeerde houding 50
8 Virasana (alternatief moh. Houding met dekentje op voeten en rusten op stoel) Zittende houding 55
9 Been rekken met touw; omhoog en zijwaarts Liggende houding 60
10 Viparita karani tegen de muur/schouderstand (alternatief: schouderstand op stoel) omgekeerde houding 65
11 Savasana Eindontspanning

75